می دانیم ام دی اف، نوعی ورقه ساخته شده از ترکیبات چوبی است که در وسایلی مانند سرویس خواب و کابینت و کمد و در طاراحیهای دکوراسیون داخلی به کار می‌رود.

ام دی اف یا MDF مخفف عبارت Medium Density Fibreboard به معنی «تخته فیبر با چگالی متوسط» است در واقع چگالی را دانسیته یا تراکم تعریف می کنیم. که نوعی فرآورده چوبی محسوب می‌شود و در وسایلی مانند سرویس خواب و کابینت آشپزخانه به کار برده می‌شود.

تخته فیبر، با هر تراکمی، از فیبر چوبی ساخته می‌شود که در واقع ترکیبی از تکه‌های ریز چوب نرم و چوب سخت هستند. این ترکیب با مقداری رزین و موم مخلوط شده و در معرض گرما به هم فشرده می‌شود (پرس می‌شوند) تا تخته فیبر بدست آید. که این همان ام دی اف است.

ام‌دی‌اف یک ماده مرکب چوبی با جرم حجمی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب ( به طور متوسط 750 کیلوگرم بر متر مکعب) محسوب می‌شود که از مواد مختلفی می‌تواند تهیه گردد. در جهان بیشتر MDF ها بر پایه چوب و از چوب‌های نرم مثل درخت کاج تهیه می‌شوند.

اساس ترکیب ام دی اف چوب و رزین است که تحت فشار و حرارت قرار گرفته و با افزایش استحکام، مقاومت در برابر آتش و نفوذ ناپذیری، خواص بهتری نسبت به چوب نرم خوا هد داشت. همچنین قابلیت ماشین کاری بالایی نیز دارد که قبل از این تنها چوب‌های سخت قابلیت کارهای مکانیکی و ماشین کاری را دارا بودند. ام دی اف ها به طور معمول دارای ضخامتی از ۳ تا ۴۰ میلیمتر می‌باشند.