نوار  پی وی سی محصولی است که برای پوشاندن لبه‌های بریده شده و بدون روکش ام دی اف ، مصرف می‌شود و با توجه به استفاده روز افزون از تخته‌های ام دی اف نیاز به این محصول احساس می‌شود.

در راستای شکوفائی صنعت چوب و همزمان با بوجود آمدن تولیدات مصنوعی در این صنعت و تولید صفحات نئوپان و MDF ، دستگاه‌های لبه چسبان پا به عرصه وجود نهادند.

علت اصلی تولید اینگونه دستگاه‌ها بهره‌گیری بیشتر از این نوع صفحات بود و مقاوم سازی آن‌ها در برابر شرایط محیطی از جمله حرارت ، رطوبت محیط و همچنین حشرات موذی ( که روزانه آسیب‌های بسیاری به این نوع صفحات وارد می‌کردند ) بود.

البته امروزه این بحث، یعنی مقاوم سازی صفحات در برابر شرایط محیطی کم رنگ تر شده و بیشتر به زیبائی ظاهری و تجملی آن توجه می‌شود. ولی تنها دلیل  لبه چسبانی را می‌توان مقاوم سازی صفحات نام گذاشت.

سیستم دیگری که مکمل این صنعت شد استفاده از چسب های گرانول  (گرماگیر) در دستگاه ها بود که نحوه عملکرد سیستم به این صورت است که ابتدا چسب یا به پشت نوار و یا بر روی لبه کار توسط غلطک‌های خاص مالیده می‌شد و سپس نوار بر روی لبه کار پرس می‌گردید.

نوار لبه پی وی سی از مواد بسیار مقاوم و پلاستیکی تهیه می‌شود و در ضخامت 1,2, 0.4 میلیمتر به عرضه‌ای 52 ، 42 ، 35 ، 28 ، 20 میلی متر عرضه می‌شود.